Så hittar du gnistan när du tappat glöden

Nu tänkte jag dela med mig av mitt första träningsinlägg här på bloggen! Jag hoppas att det uppskattas och är till hjälp för någon. Det händer att folk frågar mig hur min motivation kan vara så enormt stark, så nu delar jag med mig av lite tankar angående det.
 
Bestäm dig för att verkligen ge 100%. Detta tycker jag är det viktigaste av allt. Tänk på att ingen kan göra jobbet åt dig. Det är dig det hänger på.
Du brukade tycka det var roligt att träna men har nu ingen motivation kvar? Då borde du fundera över vad det är som ändrats på träningsfronten. Kanske är det så att du aldrig varierar träningen utan kör på rutin och att det nu känns som en "måste-tråkig-rutin-vana" isåfall är..
» ..ett tips att börja kolla igenom olika träningsböcker för att lära dig fler övningar. Eller så kan du..
» ..boka in olika gympass som du aldrig ens ägnat en tanke åt. Vem vet, det kanske är roligt? Och variation blir det garanterat.
Tänk på att hårt arbete lönar sig. Träning handlar om att få in en (rolig!) rutin. Första gångerna tycker man bara det är jobbigt, hemskt och man vill dö. När det gått ett tag så tycker man att det var väl inte så farligt ändå. Sen när man kommer in i det som jag kallar tredje fasen så tycker man bara det är riktigt, riktigt skönt. Det är också i denna fasen som min motivation brukar komma av sig själv.
Det kommer vara värt det! Ge inte upp bara för att du har en dålig dag eller för att du nyss börjat träna. Tänk på det som jag skrev i den föregående punkten ↑
Var envis och låt inget stoppa dig.
• Sök på google och på instagram för att hitta bilder som motiverar dig inom träningen. Det finns väldigt många kloka texter som får mig att tänka en extra gång.

Kommentarer
Postat av: DIANA ÖSTERBERG

sv; tackar!

2012-10-09 @ 10:48:02
URL: http://dianaosterberg.blogg.se
Postat av: Linnéa

Tumblr måste jag rekommendera som bästa stället att hitta träningsinspiration på också! :)

Svar: Ja, tack för tipset! Det funkar superbra det också. Hade bara med några tips, finns ännu fler sidor som t.e.x. weheartit & photobucket också :D
idaviktoriia.blogg.se

2012-10-10 @ 08:03:06
URL: http://thefatcheerleader.com
Postat av: Malin

Från mig uppskattas det och de var ett bra inlägg! :) Vad är de för bok du har på bilden? :)

Svar: Åh, va kul att du gillar det! Mer liknande inlägg kanske? ;) det är en underbar bok som är skriven av Paolo Roberto & den heter träna en kvart om dagen.
idaviktoriia.blogg.se

2012-10-10 @ 16:19:34
URL: http://drinkmilkshake.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, de tycker jag! :) I like it verry mutch :) Jaha är de den, ja den sägs att den ska vara bra.. Har funderat på att köpa den, men de har inte blivit av.

Svar: Jag gillar den iallafall :D och om du är osäker kan du ju låna den på närmsta bibliotek och se om du tycker den är något att ha.
idaviktoriia.blogg.se

2012-10-10 @ 19:54:29
URL: http://drinkmilkshake.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej. :) Ja, jag kanske får ta och göra det!

Svar: Ja det tycker jag allt :D du har inget att förlora
idaviktoriia.blogg.se

2012-10-11 @ 19:34:49
URL: http://drinkmilkshake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0